blaad.blogg.se

Hej! En kille från södra Stockholm, som tar sitt pick & pack. Flytten har gått till Plymouth State University, NH, USA, för att spela fotboll (Soccer) samt att få en utbildning inom Sports Management.

Äntligen!

Publicerad 2013-10-11 02:41:13 i Allmänt,

Är nu tillbaka på fotbollsplanen igen efter en månad utav skada. !

Var hos doktorn igår på återbesök, och det var bara goda ord. Armen läker fint, fortfarande en liten spricka men har fått lov att spela med skydd. Ska tillbaka dit om 2 veckor igen på återbesök och ny röntgen.


Första träningen skedde idag och det var bland det bästa jag gjort, att äntligen få vara tillbaka och spela. Det går inte att beskriva känslorna jag hade när jag fick knyta på mig fotbollskorna fixa benskydden och gå ut med dom andra. Har ju gått ut med dom lagkamraterna dom andra dagarna också, men då har jag haft gympaskor samt ett äckligt grönt ( Plymouth State ) gips på mig och fått stå vid sidan och kolla på. Har inte fattat amerikanarnas tankesätt där riktigt och haft många konversitioner med min skadade kompis Felix. Jo det är så, dom tänker att om man är skadad kommer man ner timman innan för rehab, logiskt tycker jag om man sen kan träna något. Men nu när man har haft förbud från träning med dom andra, så ska man komma ner tidigare och rehaba. Sen gå ut med lagkamraterna för att kolla på träningen och stå där i 2 timmar ( team building) NEJ!! ( Nerbrytning av den skadade). Kan det finnas något värre? att bara stå där och få se när dom andra spelar, vad är det för straff? Hade det inte varit bättre att komma ner med dom andra, rehaba medans dom tränar sen avsluta tillsammans? Man spar då tid för plugg, apropå plugg.... tror inte vi gör någonting annat här om dagarna än att plugga, Kul.

Men men lyckan kanske vänder nu får hoppas på det iallafall, resten av veckan ser ljus ut . Match på lördag conference game viktigt den måste vi vinna.    Boston vs Detroit Red Wings på måndag ( NHL) Sjukt coolt! och än lång helg på det, Jag klagar inte. 

Peace!

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2013-10-11 20:06:13

Suveränt att du är tillbaka på planen igen...puh!!
Själv är vi på landet och ska se VM-kvalet hos Agneta (alla sänder hälsningar).
Sköt om dig så hörs vi i framtiden....R

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela