blaad.blogg.se

Hej! En kille från södra Stockholm, som tar sitt pick & pack. Flytten har gått till Plymouth State University, NH, USA, för att spela fotboll (Soccer) samt att få en utbildning inom Sports Management.

JAAAAAA!

Publicerad 2013-10-01 18:15:45 i Allmänt,

Hej, i det tidigare inlägget hade jag lovat att skriva om hur jag bröt min arm.
 
Det hela började med att vi hade en bortamatch mot Salem state college. Vi började matchen väldigt bra och hade redan en 2-0 ledning efter 8 minuter. Efter det sänks tempot i matchen, och vi kan rulla runt samt hålla i bollen och ha en väldigt komfortabel ledning. I den 12 minuten slår deras mittback en lång boll som våran mittback missbedömmer helt och hållet. Jag ser det klart och tydligt och reagerar väldigt snabbt, jag tar några kliv in i banan och är beredd på att rensa iväg bollen. Tyvärr så var denna konstgräsplan som vi spelade på en av dom sämsta som jag har satt min fot på. Bollen får någon konstig studs så jag måste hoppa upp och rensa bollen på volley. Samtidigt som jag är i luften, så får amerikanen i motståndarlaget bakom mig den briljanta idén. Ja jag kan väl sätta handen i ryggen på han och putta till "svensken" och ge han ett riktigt välkommande. Som om inte alla andra tacklingar samt ord i dom tidgare matcherna på oss svenskar skulle räcka?. Men men smart som han var sätter han handen i ryggen på mig och trycker till. Jag tappar självklart balansen i luften, och faller med all vikt på mi högra hand som försöker stå emot fallet.
 
Känner att jag har någon konstig smärta i handen som jag aldrig haft tidigare, men den sköljs snabbt bort med allt adrenalin som pumpas ut. Jag ställer mig upp igen och försöker att skaka bort smärtan i den brutna handen.... smart det gav ju inte mer smärta. Jag spelar vidare med brutna handen så jag tänker att det går nog över. Vill inte heller kalla in "medical team" för då har du gjort ditt den halvleken. Så jag spelar vidare i några minuter tills vi får en hörna, och min uppgift under hörnor när inte jag tar dom är att stå utanför straffområdet och vara redo på returerna, och under denna hörna händer just det. Bollen kommer ut till mig och mina tankar far snabbt genom mitt huvud, skjuta direkt? passa på ett? eller ta ner den. Jag bestämmer mig för ditt sista alternativet, och försöker ta ner bollen på bröstet. Precis när jag ska ta ner den så halkar jag till med foten och får bollen för långt ifrån mig. Har helt plötsligt en 50-50 chans mot en av Salem's spelare, vi kommer in samtidigt i duellen och det smäller! Jag faller ner mot marken och med han över mig, och försöker ta emot mig med den brutna armen "smart tänkt". 75 kg plus hans 80-90 kg över en bruten arm SMÄRTA!   Vet inte riktigt vad jag såg framför mig under dom hundradelarna, såg nog allt möjligt. Ligger kvar på planen och matchen bryts, deras medical team kommer in och börjar ställa massor med frågor samt känna och klämma på handleden / handen. Väldigt lätt att försöka förklara vad som har hänt! vart smärtan är! samt att svara på deras frågor med när dom ställer dom på engelska med medicinska termer. Hallå jag har bara vart här en månad och det gör ONT! 
 
Får skjuts till Salem sjukhus tillsammans med min assisterande coach, blir väldigt snabbt omhändertagen där. Eftersom inte jag hade en livshotande skada så var jag tvungen att skriva in mig på sjukhuset samt att uppge alla mina adresser här i USA samt i Sverige. Dom amerikanska adresserna gick bra hade nu bara dom svenska kvar  är väl inga problem att veta hur rottnerosbacken stavas. NEJ det är inte rowtnerousbaken fel, det är inte ravserbuacien heller, va? Hur fan fick hon Rottnerosbacken till ravserbuacien? Kom till slut igenom inskrivningen och vidare till röntgen, frågade vänligt om något smärtstillande med det fick jag inte, för det kunade påverka doktorns utvärdering! Det var väl jag som skulle ha morfinet och inte hon??
 
Blev tillslut klar med allting och doktorn förklarar för mig att jag inte har något brutet i armen, men att det kan vara något/några små ben som är brutna i handen. Hon förklarar för mig att jag måste uppsöka en ortoped dom närmaste dagarna för en ny röntgen. Är tillsut klar på sjukhuset och kommer ut till bussen där lagkamraterna väntar, får reda på att vi har vunnit matchen med 5-3 och att jag har blivit vald till GAME MVP hade trots allt en assist. Under natten blev det inte många timmars sömn pga smärtan, och skulle på morgonen få reda på varför. 
Får ett samtal av en annan doktor från salem sjukhus, som ber om förlåtelse några gånger innan han förklarar. Doktorn som jobbade där under natten hade tydligen missat mina 2 frakturer i handen samt armen, hur man nu kan göra det? ( Hon tog nog mitt morfin trots allt ) Åker direkt upp till Plymouths ortoped och möts av ett skatt av doktorn när jag kommer in haha va? Jo han förklarar att han har skrattat åt historien, hur dom kunde missa allting. Då det stora benet i armen var av samt att jag hade en spricka i handen.. Ahh jävligt kul! du har ju iallafall kunnat sova inatt utan smärta, och kommer inte heller missa någon fotboll. Får tillsut armen gipsad och medicin.            
 
 
 


 

Kommentarer

Postat av: Richard N

Publicerad 2013-10-03 18:42:38

Äh va f...n, trodde nog att dom hade vaknare läkare än så, men det är väl som du säger, att doktorn var i större behov av morfin än vad du var😊😊😊
Hoppas att det har blivit bättre nu och att du kan börja träna snart igen.
Ta hand om dig. Richard

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela